• اخر الاخبار

    الخميس، 2 أغسطس 2018

    الشاعر أسامه على يكتب من السعودية قصيدة: بتسألينى أنا أبقى إيه ؟

     
    لما الدنيا تبقى ضلمه
    والطريق تاه من عنينا
    لما الحياة تبقى صعبه
    والجمال أختفى من إدينا
    أشوفك ياحبيبتى حوريه
    زى شذا ورد الجنينه
    وبتسألينى أنا أبقى إيه؟
    لما الحنان يصبح قسيه
    والأمان مالوش وجود
    لما الضحكة تكون منسيه
    والخيال مالوش حدود
    أشوفك ياحبيبتى ملاك
    معايا وبيخاف عليا
    وبتسألينى أنا أبقى أيه؟
    لما الورد تدبل خدوده
    والعبير راح من وجوده
    لما البكاء يروى غصونه
    والفراش مايروح يزوره
    أشوفك يا حبيبتى مناره
    تغيرى طعم المرارة
    وبتسألينى أنا أبقى إيه؟


     
    • تعليقات الموقع
    • تعليقات الفيس بوك

    0 comments:

    إرسال تعليق

    Item Reviewed: الشاعر أسامه على يكتب من السعودية قصيدة: بتسألينى أنا أبقى إيه ؟ Rating: 5 Reviewed By: موقع الزمان المصرى
    Scroll to Top