• اخر الاخبار

    الأحد، 15 مارس 2020

    امي.. قصيدة بقلم :شروق عبد المنعم

    امي.. قصيدة بقلم :شروق عبد المنعم

    يا شمعه بتفني

    عمرها لينا.....
    ونورها من اذي الدنيا
    حامينا ...
    يا امي. تحرسنه بعين
    وعينها التانيه فدا لينا
    يا ساكنه كل وجداني
    يا مركب لبر امان...
    وخداني
    انا فاكره ليك
    . كل حاجه
    شريط حنانك
    في قلبي
    مخبية......
    شريط حنانك عمري كله
    فدا......
    فاكره يا امي...لهفتك
    فاكره ياامي..ضمتك
    فاكره..حتي..رجفتك
    خوفك
    ..عليا
    الجو برد تقولي
    البس طاقيه
    راحه المدرسه
    فين الكوفيه
    عملت ايه في الامتحان
    حليت...تمام
    كل سؤلك.. اهتمام
    عوزاني دايما للامام
    اسرح شويه ..تدعيلي دعوه
    واحلى..
    دعوه يا امي
    فكره وانا في ليل الشتا
    خايفه.
    ..فكراني وانا ما بين ضلوعك
    ..واحساسي وقتها
    ان انا...وجوعك
    ملعونه الدنيا اللي
    تبكي عنيكي
    دمعه واحده
    ملعونه
    يا شجرة صبر .مرويه
    بعرق..... جبينك

    بتضلل عليا من وانا.
    لسه
    جواك
    ...جنين
    تسع شهور
    عذاب.. و الم
    مفهاش لحظه
    فرح.. اللي انا
    انا ليكي الفرح والهنا

    يوم واحد بس عيد
    قليل ..عليك
    كفايا سهر عنيك
    ..ياما تعبتي وشقيتي
    وعليا..ياما دارتي
    حزن عنيك

    كبرتي ..وربيتي
    ...وبانيتي
    شلتي همي
    ..وشاب..جريدك
    وانا لسه بين ضلوعك
    رغم سني

    لسه طفلك
    لسه وليدك.....
    ...ولسه ف حصنك
    حبيبك
    هعيش خدامك
    اكون قدامك
    شمعه تنور عيدك

    نقط دم ف وريدك
    كل يوم ف الدنيا
    عندي
    عيدك
    انا منك
    انا ابنك
    انا طفلك
    انا ضيك
    انا زيك
    • تعليقات الموقع
    • تعليقات الفيس بوك

    0 comments:

    إرسال تعليق

    Item Reviewed: امي.. قصيدة بقلم :شروق عبد المنعم Rating: 5 Reviewed By: موقع الزمان المصرى
    Scroll to Top